ПОБУДОВА ІНКЛЮЗИВНОГО, ІННОВАЦІЙНОГО, СОЦІАЛЬНО ЗГУРТОВАНОГО СУСПІЛЬСТВА В РАКУРСІ ІНТЕГРАЦІЇ ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО НАУКОВО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i18.184Ключові слова:
система професійної підготовки, інтернаціоналізація, вища освіта, мобільні міжнародні студенти, іноземні студенти, інклюзіяАнотація
У статті проведено аналітичний огляд тенденцій розвитку вищої школи в ракурсі інтеграції до європейського науково-освітнього простору. Висвітлено нагальний стан становлення інклюзивного, інноваційного, соціально згуртованого суспільства. Охарактеризовано концепції реформування, базиси перспективного бачення розвитку вітчизняної вищої освіти. Акцентується увага на важливості та необхідності вивчення і втілення передового досвіду зарубіжних країн у контексті вищої освіти.
Визначено ключові параметри для забезпечення конкурентоспроможності фахівця, а саме: консолідація понять «конкурентоспроможність» і «професійна мобільність» присвячена проблемі формування конкурентоспроможності майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Встановлено, що конкурентоспроможність становить інтегративну характеристику професійної підготовки фахівця, складовою якої є професійна компетентність, що маніфестує зростанні ролі особистості в соціальних перетвореннях, вдосконаленні здатності усвідомлення динаміки процесів розвитку та можливості впливу на результат, що має бути покладено в основу проєктування навчальної діяльності у закладах вищої освіти. Обґрунтовано сутність поняття «професійна мобільність» (виходячи з позиції компетентністного підходу) як невід’ємної складової конкурентоспроможності фахівця і характеризується як інтегративна якість особистості, що визначається в готовності та здатності майбутнього фахівця до розвитку професійних функцій в межах однієї професійної діяльності та опанування абсолютно новими спеціальностями в умовах динамічно змінюваного ринку праці, що імпонує концепції дослідження.
Автори зазначають, що систематична підтримка процесів трансформації стає необхідністю: он-лайн середовище зовсім інше, потрібно навчитися змінювати умови, структуру курсів, але це не означає зниження якості чи вимог; маємо відмовитися від зворотів «або/або», ми шукаємо рішення, що буде гібридним; необхідно зрозуміти, як студенти навчаються онлайн; ключовою є підтримка цифрових компетенцій усіх учасників навчального поцесу.
В статті, окреслені шляхи та перспективи модернізації професійної підготовки фахівців в умовах інклюзії з використанням новітніх технологій.
Завантаження
