ПОБУДОВА ІНКЛЮЗИВНОГО, ІННОВАЦІЙНОГО, СОЦІАЛЬНО ЗГУРТОВАНОГО СУСПІЛЬСТВА В РАКУРСІ ІНТЕГРАЦІЇ ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО НАУКОВО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • Микола Супрун Національний педагогічний університет м. М.П. Драгоманова
  • Дар’я Супрун Національний педагогічний університет м. М.П. Драгоманова
  • Юлія Шевченко Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України

DOI:

https://doi.org/10.33189/epsn.v1i18.184

Ключові слова:

система професійної підготовки, інтернаціоналізація, вища освіта, мобільні міжнародні студенти, іноземні студенти, інклюзія

Анотація

У статті проведено аналітичний огляд тенденцій розвитку вищої школи в ракурсі інтеграції до європейського науково-освітнього простору. Висвітлено нагальний стан становлення інклюзивного, інноваційного, соціально згуртованого суспільства.  Охарактеризовано концепції реформування, базиси перспективного бачення розвитку вітчизняної вищої освіти. Акцентується увага на важливості та необхідності вивчення і втілення передового досвіду зарубіжних країн у контексті вищої освіти.

Визначено ключові параметри для забезпечення конкурентоспроможності фахівця, а саме: консолідація понять «конкурентоспроможність» і «професійна мобільність» присвячена проблемі формування конкурентоспроможності майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Встановлено, що конкурентоспроможність становить інтегративну характеристику професійної підготовки фахівця, складовою якої є професійна компетентність, що маніфестує зростанні ролі особистості в соціальних перетвореннях, вдосконаленні здатності усвідомлення динаміки процесів розвитку та можливості впливу на результат, що має бути покладено в основу проєктування навчальної діяльності у закладах вищої освіти. Обґрунтовано сутність поняття «професійна мобільність» (виходячи з позиції компетентністного підходу) як невід’ємної складової конкурентоспроможності фахівця і характеризується як інтегративна якість особистості, що визначається в готовності та здатності майбутнього фахівця до розвитку професійних функцій в межах однієї професійної діяльності та опанування абсолютно новими спеціальностями в умовах динамічно змінюваного ринку праці, що імпонує концепції дослідження.

Автори зазначають, що систематична підтримка процесів трансформації стає необхідністю: он-лайн середовище зовсім інше, потрібно навчитися змінювати умови, структуру курсів, але це не означає зниження якості чи вимог; маємо відмовитися від зворотів «або/або», ми шукаємо рішення, що буде гібридним; необхідно зрозуміти, як студенти навчаються онлайн; ключовою є підтримка цифрових компетенцій усіх учасників навчального поцесу.

В статті, окреслені шляхи та перспективи модернізації професійної підготовки фахівців в умовах інклюзії з використанням новітніх технологій.

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-20

Як цитувати

Супрун, М., Супрун, Д., & Шевченко, Ю. (2023). ПОБУДОВА ІНКЛЮЗИВНОГО, ІННОВАЦІЙНОГО, СОЦІАЛЬНО ЗГУРТОВАНОГО СУСПІЛЬСТВА В РАКУРСІ ІНТЕГРАЦІЇ ДО ЄВРОПЕЙСЬКОГО НАУКОВО-ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови., 1(18), 166-181. https://doi.org/10.33189/epsn.v1i18.184