ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ У ДІТЕЙ З МЕНТАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автор(и)

  • Юлія Шевченко

Ключові слова:

дитина з ментальними порушеннями; корекційно-розвивальна робота з дітьми з порушеннями інтелекту; спеціальна освіта; індивідуальна програма розвитку.

Анотація

У статті розглянуто одне з найважливіших завдань корекційної освіти - підготовка дитини з ментальними порушеннями до повноцінного життя в сучасних соціально-економічних умовах. Метою статті є висвітлення особливостей корекційно–розвиткової роботи з дітьми з ментальними порушеннями, в тому числі й з власного досвіду, необхідність своєчасного раннього виявлення порушень інтелекту та необхідність узгодженої роботи команди супроводу. Суть дослідження розкривається шляхом аналізу, систематизації та узагальнення. На сучасному етапі розвитку спеціальної освіти першочерговим завданням стає розвиток особистості дитини з особливими освітніми потребами, питання адаптації та соціалізації. Розвиток і функціонування психічних процесів у структурі психічної діяльності дітей з ментальними порушеннями обумовлюються глибиною порушень та специфікою їх етіології (органічного чи спадкового характеру). Саме вони, здебільшого, підпадають під найбільший вплив будь-яких порушень, практично обумовлюються їх спектром, але водночас не визначаються ними. Автор зазначає, що цілеспрямоване корекційно-розвиваюче навчання і виховання є визначальним для психічного розвитку дітей з ментальними порушеннями. Дитина з ментальними порушеннями виявляється менш гнучкою у своїй взаємодії із навколишнім світом, більш залежною від впливу соціального середовища; вона буде знати тільки те, чому її навчать, буде такою, якою її виховають. Тому потрібно створити такі умови навчання, підібрати такі методи та засоби, щоб в невимушених обставинах максимально використати збережені можливості дитини. Корекційне навчання та виховання потребує спеціальної організації навчального процесу. Для організації навчальної діяльності враховується рівень знань, темп роботи, динаміка втомлюваності, обсяг пам'яті, стійкість уваги, довільність психічних процесів тощо. Під впливом корекційного навчання психічний розвиток даних дітей зазнає суттєвих позитивних змін, одночасно формуються знання і навички, потреби та інтереси, які закладають основу для посильної соціально-трудової реабілітації. Перспективами подальшого дослідження у представленому напрямку є впровадження ретельної діагностики та процесу раннього втручання, що покращить роботу фахівців.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-05