АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ДО РЕАБІЛІТАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІЗ ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ПІДЛІТКАМИ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i16.144Ключові слова:
соціальна реабілітація; підготовка педагогів до реабілітаційної діяльності; центри професійної та соціальної реабілітації дезадаптованих підлітків при професійних ліцеях.Анотація
Акцентується увага на кризових умовах сьогодення, що спонукають до пошуку шляхів вирішення гострої комплексної соціальної проблеми – дезадаптації старших підлітків у контексті їхньої соціалізації.
Здійснено аналіз психологічних, соціально-педагогічних наукових джерел, щодо змісту підготовки педагогічних працівників до реабілітаційної діяльності з дезадаптованими старшими підлітками.
Визначено мету та основні завдання підготовки педагогів до реабілітаційної діяльності у професійних ліцеях. Розглянуто принципи, зміст та форми підготовки педагогічних працівників до здійснення соціальної реабілітації дезадаптованих старших підлітків допрофесійних груп професійних.
Обгрунтовано умови підготовки педагогів до реабілітаційної діяльності: поєднання теоретичної і практичної підготовки до даного виду діяльності, сприяння формуванню професійних і особистісних якостей педагогів, які відображають рівень знань вікових особливостей старших підлітків, причин, проявів та наслідків дезадаптації, основ соціальної реабілітації та наявності вмінь і навиків її здійснення.
Зазначено, що при підготовці педагогів до соціальної реабілітації дезадаптованих старших підлітків використовуються як групові форми роботи (науково-методичні семінари, засідання клубів педагогічної майстерності, засідання круглого столу, конференції, тренінги, ділові ігри тощо), так і індивідуальні форми роботи (проведення консультацій, бесіди, елементи самоосвіти).
Охарактеризовані групові форми роботи: науково-методичні та науково-практичні семінари, семінари-тренінги, засідання круглого столу, тиждень педагогічної майстерності тощо. Приділено увагу організації взаємодії педагогів з різними службами, які покликані вирішувати проблеми дітей та підлітків (кримінальна поліція у справах дітей, лікарі, фахівці соціальних служб, ЗВО та інші).
Розкрито питання надання допомоги старшим підліткам в отриманні базової середньої та допрофесійної освіти та подоланні наслідків дезадаптації. Приділено увагу особливостям організації індивідуальної роботи з соціальними педагогами та соціальними психологами.