СТРАТЕГІЇ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМУНІКАТИВНИХ ПОТРЕБ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ

Автор(и)

  • Замша А.В.
  • Вісковатова Т.П.
  • Мороз Б.С.
  • Дробот М.Ю.

Ключові слова:

діти з порушеннями слуху, допоміжні засоби комунікації, засоби комунікації, комунікативні потреби

Анотація

В статті розглянуто проблему проектування освітнього середовища з урахуванням особливих потреб дітей з порушеннями слуху, що передбачає мінімізацію та усунення бар’єрів у їхній комунікації з оточуючими. В якості бар’єрів з комунікації розглядається різноманітні чинники, що заважають сприймати та створювати повідомлення різного змісту від найпростіших до вкрай складних. Розглянуто специфіку мовних (усне мовлення, писемне мовлення, природне жестове мовлення) та немовних (жестикуляцію, загальновживані знаки і символи, а також зображення різного характеру) засобів комунікації. Розкрито специфіку використання дактилювання як засобу підтримки писемного  мовлення. Висвітлено особливості застосування мануорального артикулювання для підтримки зорового сприймання усного мовлення.

Ключові слова: діти з порушеннями слуху, допоміжні засоби комунікації, засоби комунікації, комунікативні потреби.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-08-11