ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ТРАЄКТОРІЇ РОЗВИТКУ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v2i25.268Ключові слова:
учні з особливими освітніми потребами, мультимедійні засоби навчання, інклюзія, інновації, комп’ютерні технології, інноваційні технологіїАнотація
У статті визначено сучасну проблематику використання мультимедійних засобів навчання, як можливість індивідуалізації освіти та побудови індивідуальної освітньої траєкторії розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Розглянуто та проаналізовано досвід зарубіжних та вітчизняних педагогів щодо можливостей використання мультимедійних засобів навчання в освітньому процесі. Характеризуються основні шляхи впровадження та існуюча проблематика практичної реалізації та застосування мультимедійних засобів навчання в освіті дітей з ООП. Метою статті є аналіз сучасних мультимедійних засобів навчання для індивідуалізації освіти та побудови індивідуальної освітньої траєкторії розвитку дітей з особливими освітніми потребами та визначення найбільш ефективних серед наявних засобів. Для досягнення поставленої мети та розкриття тематики були використані методи аналізу, систематизації, порівняння та узагальнення. Мультимедійні засоби, такі як інтерактивні програми, аудіовізуальні матеріали, віртуальна та доповнена реальність, сприяють кращому розумінню навчального матеріалу за допомогою залучення кількох сенсорних каналів одночасно. Серед ключових досягнень використання мультимедіа в навчанні дітей з особливими освітніми потребами можна виділити: підвищення рівня мотивації та залученості; яскраві наочні матеріали та інтерактивні елементи, які допомагають зробити навчання цікавим і привабливим; завдяки застосуванню мультимедійних засобів навчання реалізується індивідуалізація навчання, адже за допомогою адаптивних програм кожна дитина може навчатися у власному темпі та отримувати підтримку, яка відповідає її потребам.