ПЕРЕДШКІЛЬНА ПІДГОТОВКА ДИТИНИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ

Автор(и)

  • Ірина Орленко Державний заклад Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського

DOI:

https://doi.org/10.33189/epsn.v2i25.266

Ключові слова:

розлад аутистичного спектру, опитувальник, старший дошкільний вік, готовність до шкільного навчання, програма переходу, інклюзія

Анотація

Статтю присвячено проблематиці переходу дітей старшого дошкільного віку з розладами аутистичного спектру (РАС) з дошкільного закладу освіти до початкової школи. Однією з найважливіших і водночас складних проблем у сфері освіти дітей з аутизмом є перехід з дошкільного до шкільного навчального закладу. Цей перехідний період має вирішальне значення, оскільки саме в цей час у дитини з розладами аутистичного спектру має бути закладено та сформовано ключові навички, необхідні для адаптації та успішного функціонування у шкільному середовищі. Зазначено, що розвиток комунікативних, соціальних та базових навчальних навичок сприяє зниженню стресу та допомагає дитині краще інтегруватися в колектив і засвоїти нові форми діяльності.

Метою дослідження є визначення особливостей цього процесу, зокрема виявлення індивідуальних потреб і напрямів розвитку, які сприятимуть успішній адаптації дитини з РАС до нових освітніх умов. Було застосовано теоретичні методи, спрямовані на глибокий аналіз і узагальнення даних для визначення основних закономірностей досліджуваного явища. Здійснено систематичне осмислення інформації, що дало змогу виділити ключові аспекти та тенденції, які впливають на підготовку дітей з розладами аутистичного спектру до переходу від дошкільного до шкільного навчання.

У статті описується процес оцінювання навичок готовності дітей із РАС до шкільного навчання з допомогою спеціально розробленого опитувальника. На основі заповнення даного опитувальника фахівець отримує інформацію про вже сформовані та несформовані навички дитини. Це дає можливість більш точно визначити індивідуальні цілі та пріоритетні напрями підготовки дитини до школи. Результати аналізу дають змогу розробити індивідуальний план корекційної програми, що враховує унікальні особливості кожної дитини з РАС. Програму спрямовано на підтримку розвитку базових навичок, необхідних для комфортної адаптації та успішного навчання у школі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-12

Як цитувати

Орленко, І. (2024). ПЕРЕДШКІЛЬНА ПІДГОТОВКА ДИТИНИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ . Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови., 2(25), 189-192. https://doi.org/10.33189/epsn.v2i25.266