СТАРТ РОБОТИ МОЛОДІЖНОЇ РАДИ МОЗ УКРАЇНИ – ПАРАДИГМА МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ БЕЗБАР’ЄРНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v2i25.260Ключові слова:
медична освіта, спеціальна психологія, безбар’єрність в освіті, безбар’єрність в сфері охорони здоров’я, особа з особливими потребами, Молодіжна рада при Міністерстві охорони здоров’яАнотація
У статті представлено роль нової консультативно-дорадчої структури – Молодіжної ради при Міністерстві охорони здоров’я України у реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я та власне бачення організації її роботи, спрямованої на покращення якісного та доступного медичного обслуговування громадян. Членство у Молодіжній раді – це можливість взяти участь у консультаціях із актуальних питань розвитку медичної галузі, бути залученим до розв’язання важливих проблем медичної освіти, сприяти покращенню медичного обслуговування із дотриманням принципів безбар’єрності, доступності, інклюзивності. Враховуючи актуальність для України створення інклюзивного простору, метою статті є презентація завдань та основних напрямів діяльності Молодіжної ради при МОЗ України на основі результатів дослідження проблеми безбар’єрності в медичній галузі та аналізу практики викладання в університеті. Основними методами дослідження визначено: методи теоретичного аналізу літературних джерел та результатів сучасних досліджень, представлених в електронних наукових виданнях, включених до наукометричних баз даних PubMed, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals, Google Scholar та ін.; аналіз нормативно-правових документів, матеріалів офіційних сайтів організацій, дотичних до проблеми, що досліджується; узагальнення наукового та практичного досвіду автора. Зроблено висновок про актуальність заходів з удосконалення медичної галузі, врахування національного досвіду та міжнародних підходів, наближення національної медицини до європейських стандартів. Виходимо з ініціативою в основі моделі Молодіжної ради передбачити створення робочих груп, які будуть опікуватися визначеною тематикою в межах наявного досвіду та компетентностей їх учасників (медична освіта, підвищення кваліфікації лікарів, безбар’єрність та інклюзивність, міжнародна співпраця та робота з громадськими організаціями, впровадження науково-технічних інновацій, подолання викликів воєнного часу тощо).