ВИКОРИСТАННЯ МУЗЕЙНИХ ЕКСПОЗИЦІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ІЗ ДОТРИМАННЯМ НОРМ ДОСТУПНОСТІ

Автор(и)

  • Віталій Литовченко Приватний вищий навчальний заклад «Медико-Природничий Університет», Миколаїв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33189/epsn.v1i26.278

Ключові слова:

медична освіта, спеціальна психологія, музейна експозиція як складова освітнього процесу, безбар’єрність в освіті, безбар’єрність в сфері охорони здоров’я, інклюзивний підхід, особа з особливими освітніми потребами

Анотація

Медична сфера має пріоритетне значення в сучасному соціально-економічному контексті і набуває особливої значущості в умовах воєнного стану. У статті висвітлено питання ефективної організації освітнього процесу у медичних закладах вищої освіти, що сприятиме підготовці кваліфікованих і вмотивованих фахівців. З-поміж засобів вирішення такого завдання цікавим і таким, що заслуговує на увагу, є подання відповідних історичних відомостей у межах освітньої програми, а також використання потенціалу музеїв на базі медичних університетів, зокрема кафедр фундаментальних дисциплін, що актуалізує питання доступності та безбар’єрності музейних експозицій для всіх груп відвідувачів. Враховуючи актуальність для України створення інклюзивного простору, метою статті є представлення результатів дослідження проблеми вивчення історичних дисциплін студентами-медиками із використанням музейних експозицій та забезпечення доступності послуг музеїв, що набуває особливої значущості в умовах воєнного стану. Основними методами дослідження визначено: методи теоретичного аналізу літературних джерел та результатів сучасних досліджень, представлених у електронних наукових виданнях, включених до наукометричних баз даних PubMed, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals, Google Scholar та ін.; аналіз нормативно-правових документів, матеріалів офіційних сайтів організацій, дотичних до проблеми, що досліджується; узагальнення практичного досвіду автора. Представлено рекомендації щодо відвідування музеїв за участі здобувачів освіти: попереднє опитування щодо доступності заходу (якщо ми можемо покращити доступність заходу для Вас, вкажіть, будь ласка, як саме; чи необхідний Вам переклад жестовою мовою; якщо у Вас є додаткові потреби щодо доступності, вкажіть їх у коментарі); забезпечення конфіденційності та коректності (не виділяти учасника заходу за ознаками наявності особливих освітніх потреб); попереднє вивчення індивідуальних особливих освітніх потреб учасників (індивідуальних навчальних планів); вивчення рівня забезпечення доступності у музеї; планування необхідних адаптацій. Зроблено висновок про актуальність заходів з вивчення теоретичних та історичних дисциплін студентами-медиками із використанням музейних експозицій, що зумовлює реалізацію у вітчизняних музеях інклюзивних технологій, забезпечення доступності для всіх учасників освітнього процесу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-16

Як цитувати

Литовченко, В. (2025). ВИКОРИСТАННЯ МУЗЕЙНИХ ЕКСПОЗИЦІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ІЗ ДОТРИМАННЯМ НОРМ ДОСТУПНОСТІ. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови., 1(26), 83-97. https://doi.org/10.33189/epsn.v1i26.278