ПСИХОЛОГІЧНА ПІДТРИМКА ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ РАННЬОГО ТА ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i20.203Ключові слова:
інформаційно-комунікативні технології; діти з порушеннями зору; ранній вік; дошкільний вік; дистанційне навчання; опитуванняАнотація
В статті представлені результати вивчення використання інформаційнокомунікативних технологій у роботі з родинами дітей раннього та дошкільного віку з
порушеннями зору. Автори аналізують актуальну ситуацію, яка склалась в родинах під час
59
жорсткого карантину у 2020 та 2021 роках та вивчають можливості використання
інформаційних технологій у розвитку дітей з порушеннями зору в домашніх умовах. В
дослідженні описано, яким чином здійснювалася або за яких обставин не здійснювалася
робота фахівців з родинами дітей раннього та дошкільного віку з порушеннями зору, з якими
проблемами стикнулися батьки, професіонали та чи готові до їх вирішення.
Метою даної статті є висвітлення напрямків роботи та презентація теоретичної бази з
проблеми використання інформаційно-комунікативних технологій в умовах дистанційного
психолого-педагогічного супроводу родин. Акцентовано увагу на різних рівнях і видах
роботи фахівців з дітьми з порушеннями зору в умовах родинного виховання та підкреслено
відсутність або недостатність дистанційної корекційної роботи з дітьми раннього віку та їх
батьками.
За допомогою авторських опитувальників для фахівців і батьків виявлено актуальні
проблеми, що потребують нагального вирішення. Відмічено необхідність подальшого
вивчення ситуації для розробки відповідних форм, методів ІКТ у роботі з родинами дітей
раннього та дошкільного віку з порушеннями зору.
Доведено актуальність наукового дослідження питання використання ІКТ та
дистанційного психолого-педагогічного супроводу, оскільки такий формат роботи буде
затребуваним не тільки під час локдауну, а також в умовах сезонних спалахів хвороб,
складних погодних умов, а також постійно для родин, які проживають у населених пунктах,
віддалених від ІРЦ та інших освітніх закладів, родин, які через різноманітні життєві
обставини не мають змоги відвідувати заклади, які надають освітні та психологічні послуги.
Зроблено висновок про гостру необхідність створення цілісної системи з
використанням ІКТ для роботи з родинами дітей раннього та дошкільного віку з
порушеннями зору, яка буде сприяти вирішенню широкого кола завдань психологопедагогічного, реабілітаційного супроводу.
Завантаження
