ДІАГНОСТИКА ВИЗНАЧАЛЬНИХ ЛАНОК МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ЯК ОДНОГО З ПОКАЗНИКІВ ГОТОВНОСТІ ДО ОВОЛОДІННЯ ПИСЕМНИМ МОВЛЕННЯМ ШКОЛЯРІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
Ключові слова:
писемне мовлення, фонематичні процеси, синтаксична сторони мовлення, тяжкі порушення мовлення, психолінгвістичний підхідАнотація
У статті представлено актуальні питання якісної діагностики рівня мовленнєвого розвитку у дітей молодшого шкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення як показника готовності до оволодіння писемним мовленням. Репрезентовано сучасний погляд до проблеми з позицій психолінгвістичного підходу. Аргументовано, які мовленнєві ланки є визначальними для оволодіння навичками читання та письма. Висвітлено теоретичні основи та прикладні аспекти діагностики фонематичних процесів та синтаксичної сторони мовлення у молодших школярів з особливими освітніми потребами. Окреслено перспективи подальших наукових розвідок з проблеми.