ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ДИСЛЕКСИЧНИХ ПОМИЛОК У ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i14.38Ключові слова:
розлади читання, дислексичні помилки, діти з тяжкими порушеннями мовлення, дислексія, психолінгвістичний механізм розладів читання, здобувачі початкової освіти з тяжкими порушеннями мовленняАнотація
У статті окреслено актуальність логопедичної допомоги здобувачам початкової ланки освіти з тяжкими порушеннями мовлення з метою подолання стійких розладів читання. Представлено аналіз наукових даних та розкрито стан психолінгвістичних компонентів навички читання у дітей з мовленнєвими розладами різного ґенезу та ступеня враженості. Продемонстровано особливості прояву дислексичних відхилень під час виконання школярами з тяжкими порушеннями мовлення спеціальних завдань, розроблених з урахуванням складного характеру i взаємодії зорового, мовнорухового та слухового аналізаторів, складної психологічної структури й рiвневої організації фонематичних функцій. В результаті якісного аналізу дослідження та співвіднесення відповідних даних репрезентовано механізм дислексичних помилок у означеної категорії дітей.