АДАПТАЦІЯ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ: КОМУНІКАТИВНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i14.69Ключові слова:
адаптація, соціалізація, комунікативність, комунікативні якості, учні молодших класів, порушення опорно-рухового апарату, інтелектАнотація
Визначено, що одним зі складників успішної адаптації таких дітей є розвиток комунікативності та комунікативних якостей. Результати констатувального етапу дослідження дозволили виявити й охарактеризувати рівні розвитку комунікативності таких дітей: низький, середній, високий, достатній. У більшості дітей молодшого шкільного віку з порушеннями опорно-рухового апарату простежується недостатній рівень розвитку комунікативної (низький та середній) та її компонентів, що проявляється у труднощах при налагодженні і підтриманні контактів під час спілкування. Розроблена відповідно до структури комунікативності (особистісного, комунікативного, емоційно-вольового компонентів) й впроваджена корекційно-розвиткова програма, отримані дані довели її ефективність..