КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНИЙ ПРОСТІР МАТЕРИНСЬКОЇ СІМ’Ї: КАТАМНЕСТИЧНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • Лілія Ханзерук Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.33189/epsn.v2i25.271

Ключові слова:

одинока матір, материнська сім’я, діти з особливими освітніми потребами, виховний ресурс, корекційно-розвивальний простір сім’ї

Анотація

У статті зроблено спробу дослідити динаміку стану науки та практики виховання дітей з особливими освітніми потребами у материнській сім’ї, яка традиційно в українській ментальності позиціонується як неповна. Дослідження було розпочато в рамках міжнародного наукового проєкту «Human resources in poverty and disability: family perspective» (2013 р.), обговорювалось на VIII Міжнародному конгресі у Лісабоні (2015 р.), а також в окремих публікаціях автора з окресленої теми. Погляд на проблему через призму деятиліття (2014-2024 роки), позначеного руйнівною війною в Україні, видається вкрай актуальним. Адже велика кількість українських родин сьогодні переживають стан, коли відповідальність за виховання дітей покладається цілковито на жінок. У випадках виховання дітей з особливими освітніми потребами ключового значення набуває пошук допомоги дитині як провідний мотив материнської сім'ї. Такий мотив як спонукання до активності, пов’язане з намаганням матері задовольнити особливі освітні потреби дитини, загострює питання виховного ресурсу для створення корекційно-розвивального простору в умовах сім’ї. Позиціонується підхід, відповідно до якого важливості набуває не структура сім’ї, а якість материнства, серед маркерів якого обґрунтовано виділяються такі ключові значення: плекання материнства як частини особистості жінки; адекватність усвідомлення стану дитини і ставлення до її виховання; розуміння перспектив розвитку дитини і можливостей соціальної адаптації; готовність до партнерства у корекційно-реабілітаційній роботі.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-12

Як цитувати

Ханзерук, Л. (2024). КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНИЙ ПРОСТІР МАТЕРИНСЬКОЇ СІМ’Ї: КАТАМНЕСТИЧНИЙ ПІДХІД. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови., 2(25), 271-284. https://doi.org/10.33189/epsn.v2i25.271