ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ В ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУПАХ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Світлана Федоренко Бердянський державний педагогічний університет
  • Вікторія Погребняк Український державний університет імені Михайла Драгоманова, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33189/epsn.v2i25.270

Ключові слова:

програма, блок, соціальна адаптація, діти із ЗНМ, інклюзивне освітнє середовище, заклад дошкільної освіти, корекційно-логопедична робота

Анотація

У статті здійснюється обґрунтування програми соціальної адаптації дітей із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ) в закладах дошкільної освіти з інклюзивним навчанням. Актуальність даного дослідження зумовлена зростаючою потребою у створенні ефективних педагогічних підходів та корекційних напрямів роботи для соціальної адаптації дошкільників з порушеннями мовлення в інклюзивному освітньому середовищі.

Мета дослідження полягала у визначенні змісту програми, що забезпечує соціальну адаптацію дітей із ЗНМ через інклюзивні підходи. Основні блоки програми містять: опосередкований вплив на соціальну адаптацію, який здійснюється з метою розширення педагогічної компетентності в аспектах соціальної адаптації дошкільників із ЗНМ; педагогічну просвіту батьків з розвитку соціальної адаптації, що передбачає посилення можливостей з підтримки соціального розвитку дітей та покращення взаємодії між домашнім і навчальним середовищем; опосередкований вплив на соціальну адаптацію дітей із ЗНМ, спрямований на розвиток комунікативних навичок, емоційної стабільності та соціальної активності.

Методи дослідження: аналіз існуючих інклюзивних практик, теоретико-методологічних підходів, а також експериментальне впровадження окремих елементів програми з подальшою оцінкою їхньої ефективності.

Перспективи застосування даної програми передбачають значне покращення соціальних навичок у дітей із ЗНМ, зростання впевненості в спілкуванні та активності в групі, що приведе до кращої інтеграції таких дітей у соціальне середовище. Прогнозується, що її впровадження вплине на розвиток більш сприятливого освітнього середовища, де кожна дитина зможе реалізувати свій потенціал. Рекомендується продовжити дослідження для оцінки довгострокових результатів і можливостей масштабування програми в закладах дошкільної освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-12

Як цитувати

Федоренко, С., & Погребняк, В. (2024). ШЛЯХИ ОПТИМІЗАЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ В ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУПАХ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови., 2(25), 259-271. https://doi.org/10.33189/epsn.v2i25.270