ДО ПРОБЛЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v2i25.255Ключові слова:
дошкільна освіта; інклюзія; стратегія розвитку; діти з особливими освітніми потребами; компаративний аналізАнотація
У статті здійснено аналіз теоретичних джерел щодо стратегічного управління; розкрито особливості та визначено переваги стратегічного управління розвитком закладу дошкільної освіти (ЗДО); розглянуто стратегічне управління як одну із сучасних управлінських технологій; досліджено поняття «стратегічне управління», «стратегічне планування», «стратегія розвитку», встановлено взаємозв’язок цих понять; проаналізовано нормативне законодавство щодо проблеми дослідження; здійснено компаративний аналіз досліджень зарубіжних та вітчизняних вчених з проблеми стратегічного управління; доведено актуальність стратегічного управління розвитком закладу дошкільної освіти в сучасних умовах. За даними опитування, з’ясовано наявність стратегії розвитку в сучасних інклюзивних закладах дошкільної освіти. Констатовано, що в кожному закладі дошкільної освіти має бути стратегія розвитку, а керівники закладів дошкільної освіти мають усвідомити цю необхідність. Визначено фактори, які перешкоджають впровадженню стратегічного управління в закладах дошкільної освіти в сучасних умовах.