ДО ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ КРИЗ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v2i23.233Ключові слова:
психологія, психологічна підтримка, діти, діагностика, психічний розвиток, спілкуванняАнотація
В статті проаналізовано теоретичні джерела з питання психологічного супроводу дітей з особливими потребами в умовах кризових викликів. Обґрунтовано, що надзвичайні події справляють потужний вплив на стан психічного здоров’я людей, які постраждали від них. Часто такий вплив сягає патогенного рівня і стає причиною формування соціальної дезадаптації, низки психічних і поведінкових розладів, до яких, зокрема, відносять: гострі реакції на стрес, різноманітні розлади адаптації та поведінки, стійкі зміни психічного стану особистості й ін. У працях вчених щодо дослідження проблеми соціальних процесів акцентовано на виникненні нових нагальних труднощів та проблем, з якими стикаються і дорослі, і діти в період кризових ситуацій. Зміни на соціальному рівні виявляються через порушення подружніх, батьківських та екстрасімейних стосунків (спілкування із родичами, друзями).
Досвід науковців-практиків засвідчує збільшення випадків непорозумінь, конфліктів, домашнього насильства у сім’ях як у період розгортання кризової ситуації, так і по її завершенні. У таких умовах діти з особливими потребами не отримують належного спеціального супроводу, що негативно впливає на їхній розвиток, гальмуючи успішність реабілітаційного процесу.