ОСНОВНІ ПІДХОДИ РЕАБІЛІТАЦІЇ СІМЕЙ, ЩО ВИХОВУЮТЬ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v2i23.229Ключові слова:
реабілітація, дитина з особливими освітніми потребами (ООП), психологічне консультування, психологічний супровідАнотація
У статтi здiйснено теоретичний аналiз та осмислення iснуючих напрямків у роботі з родиною, яка виховує дитину з особливими освітніми потребами (ООП): соціально-правовий, медичний, психологічний, педагогічний. Сфокусована увага на тому, що тільки в останнє десятиліття психологічне консультування стало розглядатися як окремий і самостійний вид допомоги родині, яка виховує дитину з ООП. Зазначені основні принципи роботи педагогів, психологів, дефектологів з родиною, визначені закономірності поведінки батьків у процесі педагогічного консультування.
Видiлені основнi характеристики та параметри психолого-педагогічної роботи: діагностика рівня психічного розвитку й навичок дитини; складання індивідуальної комплексної програми реабілітації та своєчасне її коригування; організація й проведення логопедичної, навчальної та трудової діяльності, а також соціально-побутової орієнтації; психологічне консультування батьків; освоєння та впровадження нових педагогічних і соціальних технологій; розробка методик для соціально-побутової орієнтації. Зазначено, що психологічний супровід здійснюється в процесі спілкування з дитиною, з родиною, їхньої життєдіяльності. Це, насамперед , консультування профілактико-психотерапевтичного характеру, яке інформує та пов'язане з розкриттям загальних тенденцій розвитку дитини з ООП, її відносин зі світом і сімейних взаємин.