ПРОБЛЕМА МЕНЕДЖМЕНТУ ЗАКЛАДАМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v2i23.228Ключові слова:
освіта, заклади дошкільної освіти, інклюзія, управління, інноваційні технологіїАнотація
Автором зроблено спробу проаналізувати теоретичні підходи до проблеми менеджменту закладами освіти для осіб з особливими потребами, у тому числі в умовах інклюзії. Теоретично проаналізовано сутність поняття інноваційний менеджмент, його функції; розглянуто етапи впровадження інновацій в освітньому закладі, розглянуто чинники, які полегшують прийняття та реалізацію інклюзії в закладах дошкільної освіти.
Констатовано, що стрімкий розвиток та модернізація суспільства змушує змінюватися систему освіти в Україні, а збільшення кількості дітей з особливими освітніми потребами спонукає міняти підходи до управління закладами освіти, тому підсилюється увага до компетентності керівників закладів освіти, їх готовності до інноваційної діяльності.
Обгрунтовано, що важливим аспектом менеджменту закладів дошкільної освіти є управлінська діяльність керівників щодо забезпечення розвитку та функціонування закладу на належному рівні, підвищення якості освітніх послуг, покращення освітнього процесу.
У підсумку зроблено висновок, що застосування інновацій в управлінні закладами дошкільної освіти буде ефективним за умови необхідного рівня формування інноваційної готовності керівників та педагогічних колективів цих закладів.
Доведено, що менеджмент закладів дошкільної освіти з застосуванням інновацій підвищує якість освітніх послуг та впливає на ефективну організацію інклюзивного навчання.