ПРИНЦИПИ КОРЕКЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ЦЕРЕБРАЛЬНИМ ПАРАЛІЧЕМ В УМОВАХ РЕФОРМУВАННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i21.215Ключові слова:
діти з церебральним паралічем; реформування спеціальної освіти; принципи корекційного навчанняАнотація
Метою статті є визначення основних принципів корекційного навчання дітей з церебральним паралічем та шляхів їхньої реалізації в умовах реформування спеціальної освіти. Методи дослідження: аналіз, узагальнення та систематизація результатів наукових досліджень в галузі навчання та розвитку дітей з церебральним паралічем. Результати. Обґрунтовано, що корекційна спрямованість навчання дітей з церебральним паралічем має ґрунтуватися на розумінні мікрогенезу їх психічної діяльності. На основі узагальнення психолого-педагогічних концепцій взаємозв’язку навчання та розвитку дітей з особливими потребами, а також аналізу прикладних розробок визначено основні принципи корекційного навчання дітей з церебральним паралічем: принцип модернізації освіти дітей з особливими потребами; діагностичний принцип; генетичний принцип; прогностичний принцип; системно-синергетичний принцип; принцип особистісного підходу; діяльнісний принцип. Розкрито зміст кожного з цих принципів та шляхи його реалізації в освітньому процесі. Обґрунтовано необхідність впровадження в систему освіти дітей з церебральним паралічем елементів розвивального навчання. Окреслено основні чинники, що обумовлюють необхідність реформування системи освіти для дітей з церебральним паралічем, а також оновлення принципів та методів корекційного навчання: запровадження інклюзії, визначення її переваг та недоліків стосовно даної категорії дітей; потреба у підвищенні кваліфікованості фахівців, їхньої методичної та науково-практичної компетентності; зміна статусу спеціальних закладів освіти; застосування дистанційної форми навчання у зв’язку з протиепідемічними заходами та введенням воєнного стану в Україні. Висновки. Обґрунтовано, що реформування системи спеціальної освіти дітей з церебральним паралічем має охоплювати її змістові, методичні та організаційні аспекти, ґрунтуватися на оновленні та модифікації основних корекційних принципів та освітніх програм, з визначенням шляхів їх реалізації в сучасних умовах навчання, соціалізації, життєдіяльності.
Завантаження
