ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ ДО ОРІЄНТУВАННЯ В ПРОСТОРІ НЕЗРЯЧИХ ДІТЕЙ ТА З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ
Ключові слова:
незрячі діти, орієнтування в просторі, психологічні аспекти, тростинаАнотація
В статті висвітлено сучасний стан організації та проведення занять з орієнтування в просторі дітей з інвалідністю по зору, проблему психологічної готовності незрячих дітей та їх родин до процесу адаптації, соціалізації та інтеграції. Проаналізовано систему організації занять з орієнтування в просторі в спеціальних загальноосвітніх закладах для незрячих дітей. Піднято питання збільшення індивідуальних годин на заняття в школах та введення додаткових фахівців у штат закладу. Визначено психологічні аспекти підготовки до занять з орієнтування в просторі: наявність і характер залишкового зору, положення дитини в родині, соціальне оточення, готовність збережених аналізаторів сприймати предметний світ і навколишній простір, навички самостійного пересування в просторі (мікро-, макропростір), психологічні стадії, на яких перебуває дитина з інвалідністю по зору, психологічна готовність до самостійного пересування в просторі. Обґрунтовано залучення батьків до процесу орієнтування в просторі незрячих дітей через проходження ними відповідної психологічної практики.