ПОНЯТТЯ «ЕМОЦІЙНА СФЕРА» В ПСИХОЛОГІЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i18.186Ключові слова:
емоціїна сфера; психічні стани; афективне орієнтування; емоційно – вольовий розвиток; теоря емоцій; соціалізаціяАнотація
У статті аналізуються теоретичні аспекти загальних тенденцій та закономірностей емоційної сфери у розвитку та становленні особистості. Автор акцентує увагу на здатності емоцій породжувати емоційні переживання та психічні стани особистості. Розглядає порушення емоційно–вольової сфери та її вплив на розвиток особистості у дитячому віці. У статті розкривається природа поняття «емоційної сфери» в історичному аспекті, процеси розвитку та становлення вольових якостей особистості. Висвітлюються основні причини та фактори порушень емоційної сфери та їх вплив на формування психічних процесів у дитини, характеру, пізнавального та інтелектуального розвитку, подальшу соціалізацію в суспільстві. Визначається важливість вивчення особливостей емоційної сфери дітей, оскільки спостерігається тісний зв’язок емоційного і психічного розвитку.
Автор статті зазначає, що емоційна сфера є невід’ємною складовою психічного та особистісного становлення. На її основі відбувається розвиток різних видів діяльності. Емоційна сфера у дитини проходить тривалий шлях розвитку, доки досягне сладності і різноманітності, які доступні дорослій людині. Основні джерела збагачення внутрішнього світу особистості та пізнання навколишньої дійсності пов’язані з емоційними переживаннями. При цьому важливим є дослідження емоційної сфери особистості у період адаптації до тих чи інших умов існування. Розуміння своїх емоцій і почуттів також є важливим компонентом у становленні особистості. Формування емоційно-вольової сфери є однією з найважливіших умов становлення особистості дитини, досвід якої безперервно збагачується. Порушення в емоційному розвитку дитини призводять до нездатності використовувати інші здібності, зокрема інтелект, для подальшого розвитку. У дітей з емоційними порушеннями переважають такі негативні емоції, як горе, страх, гнів, сором, огида, агресія, афекти. Для таких дітей притаманний високий рівень тривожності, а позитивні емоції виявляються рідко. Саме тому, дослідження розвитку емоційної сфери дітей є важливим для подальшого формування та становлення здорового психічного життя особистості.
Завантаження
