ДО ПИТАННЯ АНАЛІЗУ НОРМАТИВНО-ЗАКОНОДАВЧОГО ПІДҐРУНТЯ СПІВПРАЦІ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ МОВЛЕННЄВИМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i18.178Ключові слова:
Закони України, вчитель-логопед, співпраця, батьки, діти з особливими мовленнєвими потребамиАнотація
У даній статті розглянуто основні Закони України про освіту; Постанови Кабінету Міністрів України про організацію та практичну реалізацію інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі і з особливими мовленнєвими потребами, у загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладах; листи Міністерства освіти і науки України у яких зазначається перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розробка та впровадження спеціальних навчальних планів для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами; розглянуто проєкт про порядок надання логопедичних послуг в системі освіти України для дітей з особливими мовленнєвими потребами. Здійснено ґрунтовний аналіз основних концептуальних положень нормативно-законодавчої бази України про освіту задля виявлення доцільності та затребуваності суспільства в співпраці вчителя-логопеда з батьками (або уповноваженими особами) дітей з особливими мовленнєвими потребами; висвітлено актуальні погляди вітчизняних науковців, щодо важливості надання логопедичних послуг фахівцями з безпосередньою співпрацею батьків або уповноважених осіб. По опрацюванню нормативно-законодавчих документів виявлено, що у всіх Законах про освіту та законах і постановах про впровадження інклюзивної освіти зазначено, що батьки або уповноважені особи зобов’язані активно співпрацювати та безпосередньо задіяні з вчителем-логопедом в процесі здійснення корекційно-розвиткової роботи з дитиною. Співпраця реалізовується як у створенні позитивної мотивації та заохоченні батьків (уповноважених осіб) до звернення за кваліфікованою допомогою до вчителя-логопеда, так і у безпосередньому виконанні покладених законодавством на батьків обов’язків щодо надання дитині з особливими мовленнєвими потребами можливості отримати освіту та можливість ефективної соціалізації в суспільство. Зазначено важливість інформування та консультування населення щодо особливих мовленнєвих потреб даної категорії дітей. Перспективою дослідження визначено подальше впровадження та апробація можливостей дистанційно-інтерактивної співпраці вчителя-логопеда з батьками дітей з особливими мовленнєвими потребами.