ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКИХ ТА СОЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ

Автор(и)

  • Олег Легкий

Ключові слова:

громадянські цінності, формування компетенцій, школярі з порушеннями зору.

Анотація

У статті розглядаються питання організації навчально-виховної роботи з формування громадянських та соціальних компетентностей, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей для дітей з порушенням зору. Реалізація громадянського виховання потребує від освітнього закладу організації та створення необхідних умов, що забезпечують включення слабозорих учнів у різні види діяльності, що створює основу для освоєння ними базових морально-етичних цінностей, здорового способу життя.

Метою даної статті є розгляд питання ефективного формування громадянських цінностей, використання вчителем емоційно-естетичного фону для сприйняття учнями знань про українську культуру, створення ситуацій емоційного сприймання учнями національних цінностей, усвідомлення морально-етичних знань,  цінностей української сім’ї, орієнтацію дитини на позитивні результати життєдіяльності.

У роботі з формування громадянських та соціальних компетентностей нами широко використовувались рольові й ділові ігри, що виступали імітаційним моделюванням різних явищ та процесів, що допомагало школярам краще зрозуміти ситуацію та набути навичок конструктивної взаємодії.

Результатом роботи з формування громадянських компетенцій, побудованих на основі загальнонаціональних цінностей українського суспільства, таких, як здоров'я, природа, екологічна культура, безпека людини й суспільства, є спрямованість на розвиток мотивації й готовності учнів з порушенням зору розвивати свою громадянську компетентність, соціокультурні навички, діяти завбачливо, усвідомлено, дотримуватися здорового й безпечного способу життя, пізнавати й цінувати природу як джерело життя й духовного розвитку, позитивно ставитись до себе та інших людей, освоєння правил власної безпеки життєдіяльності.

Таким чином, виховна робота з формування громадянських компетенцій сприятиме набуттю нового значущого для школярів з порушенням зору досвіду через поглиблення самопізнання, позитивне самосприйняття, гармонізацію внутрішнього світу, особистісне зростання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-05