ІНКЛЮЗИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК ЧИННИК ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ ТА СОЦІАЛЬНО ПСИХОЛОГІЧНОЇ СФЕРИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i13.87Ключові слова:
інклюзивна компетентність; професійна діяльність; діти з особливими освітніми потребами; інклюзивний освітній простірАнотація
Статтю присвячено аналізу сутності й змісту поняття «інклюзивна компетентність» в ракурсі дослідження чинників ефективності професійної діяльності фахівців педагогічної та соціально-психологічної сфер як учасників навчально-виховного процесу. Представлено узагальнену характеристику критеріїв та показників інклюзивної компетентності учасників навчально-виховного процесу. Доведено, що реалізація інклюзивної освіти залежить, насамперед від наявності готовності й здатності педагогічних працівників, а також фахівців соціально-психологічної сфери, здійснювати професійну діяльність в умовах інклюзивного освітнього простору, урахування освітніх потреб учнів, забезпечення умов для повноцінного включення дитини з особливими потребами в освітнє і соціальне середовище, створення умов для її розвитку і самореалізаціїу різних сферах життєдіяльності суспільства.