ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ: СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНТЕКСТ ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i13.81Ключові слова:
інклюзивна освіта, діти з особливостями психофізичного розвитку, освітнє інклюзивне середовище, STEAM-oceima, діти із соціально вразливих групАнотація
У статті на основі вивчення зарубіжного досвіду висвітлено соціально-педагогічні аспекти проблеми впровадження інклюзивного навчання в освітніх закладах різних типів. У дослідженні використано такі методи: порівняльний, герменевтичний і контент-аналіз.
Автор акцентує на проблемі європейського цивілізованого сприйняття осіб з інвалідністю в українському суспільстві Обґрунтовано ідею педагогічної співпраці, паритетних взаємин, співтворчості в інклюзивному навчанні Наголошено на потребі проектування освітнього інклюзивного середовища складовими якого є: соціально-психологічна, інформаційна, культурно-освітня та матеріально-технічна. Значну увагу приділено соціально-педагогічним аспектам інклюзивного процесу в Новій українській школі, зокрема організації навчально-виховного та корекційно-розвиткового процесу для учнів з особливостями психофізичного розвитку, урахування питань адаптаційного характеру в освітньому середовищі дітей із соціально вразливих груп та ін.