ВИЗНАЧАЛЬНІ АСПЕКТИ ДІЯЛЬНОСТІ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i13.77Ключові слова:
інклюзивне навчання, діти з особливими освітніми потребами, асистент вчителя, навчально-виховний процесАнотація
У статті розглядаються питання щодо ролі асистента вчителя у системі інклюзивної освіти в Україні. Визначено нормативно-правові документи, в яких передбачено участь в освітньому процесі посади асистента вчителя. Розкрито поняття, кваліфікаційні вимоги та зазначено головні функції асистента вчителя, які сприяють розвитку самооцінки учнів та формуванню позитивної атмосфери в учнівському колективі. Виділено основні практичні навички, якими повинен володіти асистент вчителя в процесі професійної діяльності. У роботі акцентовано увагу на ролі асистента вчителя у складі команди фахівців та батьків, які працюють з дитиною в умовах інклюзивного навчання. Охарактеризовано особливості додаткового професійного розвитку даної категорії педагогічних працівників та зроблено відповідні висновки щодо даної проблеми.