Універсальний дизайн у підготовці та навчанні: підходи, визначення та використання
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i13.74Ключові слова:
: універсальний дизайн, інклюзивне навчання, доступність.освіта, освітнє середовищеАнотація
В статті представлено основні чинники універсального дизайну, який застосовується у навчанні, серед яких: доцільне використання, гнучкість у користуванні, дієве викладання, множинні засоби представлення матеріалу, можливості сприйняття матеріалу незалежно від сенсо-моторних можливостей. Використання універсального дизайну у процесі інклюзивного навчання забезпечує індивідуальний підхід на основі врахування різноманіття та забезпечує прогрес і успішність кожного учасника навчального процесу.
Універсальний дизайн створює умови для розширення можливостей особи з інвалідністю до активної та повної участі в суспільній взаємодії та сприяє самостійному життю. Він базується на припущенні, що різноманіття людей є природним, і не обов'язково пов'язане з тими чи іншими обмеженнями. Жоден з двох людей не є однаковими, і жоден з двох людей не має однакових здібностей. Здібності можуть відрізнятись залежно від діяльності, задіяної кожною особою, або в середовищі, де така діяльність відбувається. Тому концепція універсального дизайну поважає індивідуальні здібності людини та слугує для реалізації принципу доступності