РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОЇ СФЕРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ПОРУШЕННЯМИ РОЗУМОВИХ ФУНКЦІЙ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i14.72Ключові слова:
діти молодшого шкільного віку, порушення розумових функцій , арт-терапія, психолого-педагогічні умови, емоційна сфераАнотація
У статті розкривається загальна характеристика формувального експерименту щодо психолого-педагогічних умов розвитку емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку з порушеннями розумових функцій засобами арт-терапії. Основний акцент зроблений на основних психолого-педагогічних умовах впливу арт-терапії на підвищення рівня розвитку окремих компонентів і емоційної сфери загалом даної категорії дітей. Теоретичний аналіз джерельної бази засвідчив, що більшість експериментальних досліджень здебільшого зосереджені на особливостях навчання дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Проте, нині практично відсутня цілісна система розвитку емоційної сфери молодших школярів з порушеннями розумових функцій. Водночас, вона особливо важлива для організації навчально-виховного процесу і розвитку даної категорії дітей зважаючи на особливості їхнього розвитку. Пізнавальна діяльність зазначеної категорії дітей характеризується певним відставанням в розвитку всіх психічних процесів, які забезпечують успішність засвоєння навчального матеріалу. Між тим, у практиці навчання дітей з порушеннями розумових фунцій вкрай недостатньо звертається увага на забезпечення розвитку їх емоційної сфери, зокрема, в процесі предметно-практичної діяльності на уроках естетичного циклу. Причини неуспішності школярів з порушеннями розумових функцій в загальноосвітній школі розглядались багатьма педагогами та психологами. Для характеристики навчальної діяльності дітей з порушеннями розумових функцій значущим є той факт, що при виконанні чергового завдання один і той же учень може діяти як правильно, так і помилково. Навчальна мотивація школярів з порушеннями розумових функцій відрізняється значною нестійкістю. Труднощі у навчанні обумовлені не лише недоліками пізнавальної діяльності, але і незрілістю емоційної і вольової сфер, не сформованістю особистісних якостей, проблемами спілкування, відхиленнями у поведінці.