ВІКОВІ ОСОЛИВОСТІ ПЕРЦЕПТИВНОГО УЗАГАЛЬНЕННЯ ЯК КРИТЕРІЙ ОЦІНКИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i14.68Ключові слова:
вікові особливості розвитку,діти з особливими освітніми потребами,оцінка розвитку дитини, психолого-педагогічне вивчення,вікові навчальні компетентності, загальні здатності до засвоєння знань і умінь, навчуваність, перцептивне узагальнення, нормативний розвиток, затримка психічного розвитку, інтелектуальне порушення легкого ступеняАнотація
У статті висвітлюються результати порівняльного аналізу вікових особливостей розвитку перцептивного узагальнення дошкільників з різним станом інтелектуального розвитку. Предметом дослідження виступали особливості процесу виконання експериментальних завдань на класифікацію геометричних фігур під впливом планомірного надання допомоги. Основу виконання таких завдань складали перцептивні дії інтелектуального типу:ідентифікація, співвіднесення фігур за кольором, формою, розміром та перцептивне моделювання. Виявлені вікові відмінності у розвитку узагальнення підтверджують їх істотне значення для диференційної психолого-педагогічної оцінки інтелектуального розвитку у дошкільників.