МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ПРОЕКТУВАННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i14.57Ключові слова:
освітнє середовище, проектування простору класу, ресурси освітнього середовища, учні з особливими освітніми потребамиАнотація
У статті висвітлено основні науково-методичні підходи щодо організації освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами згідно реалізації концепції Нової української школи. Проаналізовано світову та вітчизняну практику його реалізації. Представлено основні позиції до гнучкої організації та зонування простору класу для дітей означеної категорії, як сучасних світових тенденцій, що доповнюють та врівноважують одна одну. Йдеться про баланс між поділом класу на окремі осередки та трансформацією простору для різних видів діяльності, що забезпечується перш за все педагогом. Авторами представлено основні складові освітнього середовища, зазначено провідні засади його проектування, етапність та орієнтовний алгоритм його реалізації для навчання школярів з особливими освітніми потребами.