ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ ОСНОВИ ВИЯВЛЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЛЕКСИЧНОГО КОМПОНЕНТУ МОВЛЕННЯ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i14.55Ключові слова:
мовленнєві механізми, тяжкі порушення мовлення, учні молодших класів, лексична компетентність, діагностикаАнотація
У статті викладено теоретичний аналіз проблеми опанування лексичної складової мовлення, означено шляхи діагностики у контексті психолінгвістичного підходу до методики виявлення особливостей усного мовлення молодших школярів, окреслено практичний інструментарій.
Первинний недорозвиток мовлення у дітей молодшого шкільного віку зумовлює специфічні особливості опанування усного та писемного мовлення, стає причиною навчальних труднощів під час оволодіння розумовими операціями з мовними знаками, такими як порівняння, співставлення, узагальнення, рівень розвитку яких є критерієм оцінювання як словника, так і інших складових, і які є необхідними для теоретичного вивчення мови у школі.