ПЕРЕДУМОВИ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕГРУВАННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В ІНКЛЮЗИВНИХ ГРУПАХ ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i14.51Ключові слова:
соціальне інтегрування, інклюзивна освіта, колаборація, компетенції, науковий інструментарійАнотація
У статті представлено окремі передумови соціального інтегрування дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах дошкільних закладів освіти, зокрема, особливості створення інклюзивного середовища, етапи соціалізації дітей. Аргументовано актуальність розроблення програм соціального інтегрування дошкільників з особливими освітніми потребами. Охарактеризовано сутність соціально- емоційного навчання дітей (вміння виявляти оточуючим співчуття і турботу; розпізнавати та регулювати власні емоції; ухвалювати власні рішення; досягати поставлених цілей; поводитись належним чином у процесі взаємодії з іншими; налагоджувати та підтримувати стосунки тощо), а також відповідні компетенції (самоусвідомлення, саморегуляція, соціальне усвідомлення, навички побудови стосунків, прийняття відповідальних рішень), опанування яких допоможе дітям в подальшій життєдіяльності.