ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ КОМПОНЕНТИ У РОЗВ’ЯЗАННІ ПИТАННЯ РОЗЛАДІВ ЧИТАННЯ У ДІТЕЙ З ФОНЕТИКО-ФОНЕМАТИЧНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i14.46Ключові слова:
читання, розлади читання, фонетико-фонематичний недорозвиток мовлення, діти старшого дошкільного віку, фонематичні процеси, фонетичний бік мовлення, навичка читання, психолінгвістичний компонентАнотація
У статті визначено актуальність логопедичної допомоги дітям старшого дошкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення з метою пропедевтики в молодшому шкільному віці стійких розладів читання. На основі аналізу наукових праць розкрито сучасні дослідження стану психолінгвістичних компонентів навички читання у дітей молодшого шкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення (у анамнезі) і представлено статистичні дані. Теоретично обґрунтовано методику діагностики стану сформованості психолінгвістичних компонентів, що обумовлюють функціонування аналізаторних систем, які забезпечують процес читання у дітей. Розглянуто особливості змісту і принципи добору завдань до методики діагностики.