ОСОБЛИВОСТІ ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ ДО ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК СПІЛКУВАННЯ У ГЛУХИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ БІМОДАЛЬНОГО БІЛІНГВІЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i14.37Ключові слова:
: педагогічна технологія, навички спілкування, глухий дошкільник, бімодально-білінгвальний підхід, мовний тип родин, словесно мовні та жестомовні родиниАнотація
У даній статті розглянуті положення технологічного підходу в педагогіці. Проаналізовано поняття «технологія», визначено поняття «педагогічна технологія», його сутність, критерії, принципи розроблення та ін. Розкриті рівні використання педагогічної технології.
За результатами теоретичного аналізу проблеми розглянуто й науково обґрунтовано педагогічну технологію формування навичок спілкування глухих дошкільників засобами бімодального білінгвізму.
Встановлено, що використання такої технології забезпечило прогресивну динаміку показників сформованості системи навичок спілкування. Зміст і засоби педагогічного впливу, розробленої технології спроектовано таким чином аби враховувати: актуальний стан соціально-комунікативного розвитку глухої дитини; мовний тип родини; природу функціонування порушеної функції; компенсаторні та ресурсні можливості збережених функцій дитини; вікові закономірності розвитку дитини в дошкільному віці.
Доведено ефективність застосування технології для досягнення прогресивних змін у формуванні системи навичок спілкування у глухих дітей з жестомовних та словесномовних родин на рівні дітей з родин бімодально-білінгвального типу.
З’ясовано, що перспективним напрямом подальших наукових досліджень є розроблення науково-методичних засад білінгвального підходу до організації навчально- виховного процесу в закладах дошкільної освіти.