ПСИХОЛОГІЯ РОДИН ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ, ЯКІ ВИХОВУЮТЬ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i26.283Ключові слова:
психологія родини військовослужбовця, діти з особливими освітніми потребами, сімейна динаміка, стрес та адаптація, опіка, гіперопіка, стиль вихованняАнотація
У статті розглянуто психологічні особливості родин військовослужбовців, які виховують дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, проаналізовано вплив сімейних проблем, спричинених специфікою військової служби, на емоційний стан дітей і батьків. Окрему увагу приділено ролі стресу, викликаного військовими діями, і його впливу на сімейну динаміку та адаптацію дітей. Досліджуються питання опіки та гіперопіки, а також їхні наслідки для психоемоційного розвитку дитини.
Акцент зроблено на стилях виховання, властивих військовослужбовцям, і їхньому впливі на формування особистісних рис дитини. У статті визначено чинники розвитку дітей з особливими освітніми потребами в таких сім’ях, зокрема роль емоційної стабільності, соціальної підтримки та індивідуального підходу. Розглянуто шляхи подолання проблем, що виникають у процесі виховання, з метою створення сприятливих умов для розвитку дитини та підтримки психологічного благополуччя сім’ї. Окремо акцентовано на важливості міжособистісної взаємодії всередині родини, зокрема рівня взаєморозуміння між батьками та дітьми, а також впливу емоційної атмосфери в сім’ї на формування адаптаційних механізмів у дитини. Увагу також зосереджено на значенні комунікації між подружжям та її впливі на узгодженість виховних підходів. Підкреслено важливість психологічної грамотності батьків для зниження рівня напруги в сім’ї та забезпечення гармонійного розвитку дитини.