ІНДИВІДУАЛЬНИЙ ПЛАН ПІДТРИМКИ ДЛЯ ДОРОСЛИХ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i26.280Ключові слова:
інтелектуальні порушення, люди з інвалідністю, індивідуальний план, план підтримки, корекційно-педагогічна допомога, супровідАнотація
Статтю присвячено проблемі розробки індивідуального плану підтримки та супроводу для повнолітніх осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень у реабілітаційних установах, центрах денної зайнятості для таких осіб. У роботі розглянуто основні завдання корекційно-реабілітаційної допомоги дорослим особам з інтелектуальними порушеннями, серед яких передбачено створення умов для корекції розвитку та формування основних соціальних і побутових навичок. Також підкреслюється, що ефективність допомоги значною мірою залежить від комплексного підходу, який враховує не лише дефіцити, а й особливості здібностей, інтересів та потенціалу кожної людини. Описано етапи складання індивідуального плану, починаючи зі спостереження та опитування, що дають змогу визначити реальний стан особи у різних сферах життя, та закінчуючи формулюванням конкретних цілей і завдань, що підлягають моніторингу та корекції протягом встановленого періоду. Особливу увагу приділено важливості мультидисциплінарної співпраці між фахівцями, клієнтом і його сім’єю, а також ролі таких документів, як план втручання, індивідуальний план реабілітації та інші, що фіксують комплекс заходів. Результати дослідження можуть бути корисними для педагогів, соціальних працівників, реабілітологів та адміністраторів установ, оскільки сприяють підвищенню якості надання послуг і забезпеченню соціальної адаптації осіб з інвалідністю.