ПСИХОКОРЕКЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З СИНДРОМОМ РЕТТА
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i26.276Ключові слова:
діти з особливими освітніми потребами, синдром Ретта, психокорекційні технології, принципи навчання, психолого-педагогічний супровід, арт-терапія, музикотерапія, поведінкова та пісочна терапії, альтернативні комунікативні стратегіїАнотація
У статті розкривається питання використання дієвих психокорекційних технологій у роботі з дітьми з синдромом Ретта (СР). Представлено аналіз вітчизняних та зарубіжних літературних джерел, сучасних досліджень щодо проблем психолого-педагогічного супроводу дітей з означеної категорії. Акцентовано увагу на структурі порушення розвитку у дітей з СР, що зумовлено генетичним розладом та охоплює інтелектуальну, рухову та комунікативно-мовленнєву сфери. Розкрито стадії розвитку синдрому Ретта у дітей. Репрезентовано сучасні практики навчання та підтримки дітей з СР у корекційно-розвивальному середовищі. Детально представлено психокорекційні технології, які охоплюють різні напрями роботи з дітьми з СР: масаж, лікувальну гімнастику, арт-терапію, музикотерапію, гідротерапію, поведінкову та пісочну терапії, альтернативні комунікативні стратегії, розвиток комунікативних навичок. Наголошено на важливості раннього втручання та підтримки дітей з СР.
Акцентується увага на індивідуальному та комплексному підході до психолого-педагогічного супроводу дітей з СР в освітньому середовищі, що сприятиме поліпшенню якості їхнього життя та формуванню соціальних навичок. Доведено, що психокорекційна робота повинна здійснюватись системно та безперервно, що вимагає наполегливості та співпраці всіх залучених сторін.
Висвітлено питання організації, забезпечення комплексного корекційно-розвивального та реабілітаційного впливу на розвиток дітей з метою соціальної адаптації та формування життєво необхідних навичок. Акцентується увага на важливості злагодженої роботи фахівців, залучення батьків дітей з ООП у процес навчання та підтримки, надання психокорекційної допомоги дітям із СР. Представлено перспективи подальшого дослідження з окресленої проблематики.