ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНІ РОДИНИ, ЯКІ МАЮТЬ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ, ЯК ОБ’ЄКТ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО АНАЛІЗУ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i24.251Ключові слова:
внутрішньо переміщені родини, діти з особливими освітніми потребами, соціальний супровід, психологічний супровідАнотація
У статті розглянуто проблему соціально-психологічного супроводу внутрішньо переміщених родин, які мають дітей з особливими освітніми потребами. Здійснено аналіз науково-методичної літератури з питань соціально-психологічного супроводу внутрішньо переміщених осіб. Проаналізовано проблеми та труднощі дітей з особливими освітніми потребами та їх батьків, які пов’язані з переміщенням. У статті наведено визначення понять «внутрішньо переміщений», «внутрішньо переміщена особа», «внутрішньо переміщені родини». Розкрито особливості соціально-психологічного супроводу, що є своєрідним синтезом тривалої і цілеспрямованої соціальної підтримки та адресної психологічної допомоги. Окреслено законодавчі норми щодо соціально-психологічного супроводу внутрішньо переміщених осіб.
За результатами статті визначено проблему, яка потребує подальших наукових розвідок щодо її розв’язання. Зокрема, соціально-психологічних аспектів допомоги переселенцям, що сприятиме їхній адаптації та реабілітації, а також забезпечить ефективність програм та інтервенцій у цій галузі.