МОДЕЛЬНА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА «ІСТОРІЯ УКРАЇНИ» ДЛЯ 7-9 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v2i23.235Ключові слова:
порушення інтелектуального розвитку, освітній процес, модельна навчальна програмаАнотація
Реформа вітчизняної системи освіти «Нова українська школа» передбачає створення модельних навчальних програм, які є документами на основі яких заклад освіти повинен розробляти навчальні програми предметів. У статті презентовано модельну навчальну програму «Історія України» для 7-9 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку, яка укладена відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти. Програма розроблена з урахуванням Концепції НУШ, основних досягнень спеціальної педагогіки і психології, наукових напрацювань у сфері вітчизняного досвіду навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Окреслено спрямованість модельної навчальної програми, яка полягає у підготовці здобувачів освіти до сприйняття громадянознавчих та історичних знань як важливої складової життя сучасного суспільства. Наголошено на важливості мети корекційної спрямованості навчання учнів з порушенями інтелектуального розвитку для формування ключових компетентностей. Акцентовано, що зміст модельної навчальної програми навчального предмета «Історія України» сприяє формуванню та розвитку власної позиції та особистісних суджень в учнів з порушеннями інтелектуального розвитку. Запропоновано різні види навчальної діяльності на уроках історії, які сприятимуть підвищенню ефективності навчання здобувачів освіти з порушеннями інтелекту. Перспективи подальших досліджень вбачаються у розробці та впроваджені навчальних матеріалів, які сприятимуть ефективному формуванню ключових та предметних компетентностей у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.