НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i20.201Ключові слова:
«освітня реформа», «освітнє середовище», «ключові компетентності», «повна загальна середня освіта»Анотація
У статті здійснено теоретичний аналіз поняття «Нова українська школа» у сучасній педагогічній літературі та обґрунтувано положення щодо реалії і перспективи розвитку освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах Нової української школи. У статті розкриваються етапи становлення сучасної концепції повної загальної середньої освіти України. Наведено аналіз праць сучасної педагогічної науки з проблеми «Нова українська школа». Визначено особливості становлення поняття «Нова Українська школа». Обґрунтувано положення щодо реалії і перспективи розвитку освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами в умовах Нової української школи.
Окреслено компоненти, якими з боку держави та місцевої громади як повноправного учасника освіти має забезпечуватися успішна організація навчально-виховного процесу, охарактеризовано 10 ключових компетентностей Нової української школи. Визначено поняття освітньої компетентності. Автор акцентує увагу на тому, що розбудова Нової української школи – це довготермінова реформа, яка реалізується на даному етапі. ЇЇ упровадження передбачає наступність дій і відповідне ресурсне забезпечення на кожному етапі, а також враховує загальний контекст суспільних змін Визначено багатокомпонентну структуру освітньої реформи. Виділено основні структурні компоненти та окреслено систему освіти саме для дітей з особливими освітніми потребами в Новій Українській школі.
Зазначено, що першочерговим є вирішення питання моделювання якісного та ефективного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням концептуальних положень Нової української школи, спрямованого на підготовку дітей до самостійного життя у суспільстві. Наголошено, що освітнє середовище має відображати філософію концепції Нової української школи та освітню програму, оскільки усі діти мають право навчатися у такому середовищі, де забезпечуються їхні потреби – базові потреби, потреби у навчанні, додаткові потреби (для дітей з особливими освітніми потребами). Дано узагальнене визначення поняття «Нова Українська школа» , яке є актуальним для даного дослідження.
Завантаження
