МОДЕЛЬ КОМПЛЕКСНОЇ, ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОЇ, БАГАТОФАКТОРНОЇ СИСТЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗІ СКЛАДНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ В НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ЦЕНТРАХ

Автор(и)

  • Наталія Лещій Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» м. Одеса, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33189/epsn.v1i18.180

Ключові слова:

діти зі складними порушеннями розвитку, фізкультурно-оздоровча робота, навчально-реабілітаційний центр

Анотація

В статті представлено систему організації експериментальної фізкультурно-оздоровчої роботи в умовах навчально-реабілітаційних центрах. Фізкультурно-оздоровча складова освітнього процесу дітей, які мають складні порушення розвитку суттєво відрізняється від комплексу заходів, що традиційно використовуються у спеціальних закладах освіти для дітей із певним типом порушення або більшості закладів з інклюзивним навчанням. Специфіка її організації обумовлена регламентом функціонування навчально-реабілітаційного центру, в якому забезпечується індивідуальний догляд та супровід учнів (вихованців) зі складними порушеннями з метою здобуття ними освіти або пропонуються абілітаційні/реабілітаційні, корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги (без здобуття освіти). Мета роботи полягає в полягає в теоретичному обґрунтуванні системи організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми зі складними порушеннями розвитку в навчально-реабілітаційних центрах. Методи: для досягнення поставленої мети дослідження використано кoмплекс взаємoпoв’язаних метoдів теоретичного рівня дослідження (аналіз, порівняння, індукція, дедукція, систематизація та узагальнення науково-методичної літератури). Результати. За результатами теоретичного пошуку та власних емпіричних досліджень спроєктовано, науково обґрунтовано комплексну, диференційовану, багатофакторну систему організації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку в навчально-реабілітаційних центрах; обґрунтовано методологічні підходи організації фізкультурно-оздоровчої роботи школярів із складними порушеннями розвитку. Відповідно до структури моделі загальна стратегія перебігу фізкультурно-оздоровчої роботи передбачала застосування методологічних підходів (діяльнісно-особистісного, системного та культурологічного), які відображали зміст і сутність експериментальної роботи. У процесі реалізації фізкультурно-оздоровчої роботи з дітьми молодшого шкільного віку зі складними порушеннями розвитку було реалізовано принципи індивідуалізації і диференціації; продуктивності розвитку особистості; ситуативної навчання; освітньої рефлексії. Реалізація системи фізкультурно-оздоровчої роботи здійснювалася протягом девʼяти місяців і поділялася на три послідовні періоди: підготовчий, тренувальний та підтримувальний. Висновки. Розроблена комплексна, диференційована, багатофакторна система фізкультурно-оздоровчої роботи з молодшими школярами зі складними порушеннями розвитку в умовах навчально-реабілітаційних центрів сприятиме поліпшенню стану здоровʼя дітей означеної нозології.

 

 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-20

Як цитувати

Лещій, Н. (2023). МОДЕЛЬ КОМПЛЕКСНОЇ, ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОЇ, БАГАТОФАКТОРНОЇ СИСТЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗІ СКЛАДНИМИ ПОРУШЕННЯМИ РОЗВИТКУ В НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ЦЕНТРАХ. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови., 1(18), 90-105. https://doi.org/10.33189/epsn.v1i18.180