ПРОБЛЕМА МОТИВАЦІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i13.115Ключові слова:
мотиваційна готовність, дошкільники із затримкою психічного розвитку, психологічна готовність, дезадаптаціяАнотація
У статті викладено дослідження проблеми мотиваційної готовності дошкільників із затримкою психічного розвитку до шкільного навчання. Описано основні структурні елементи психологічної готовності до шкільного навчання: мотиваційний та емоційно-вольовий компоненти особистості. Теоретично з'ясовано особливості психологічної готовності до шкільного навчання: рівень сформованості пізнавальної, емоційно-вольової сфер, соціально-комунікативних навичок, навчальної мотивації, сформованості знань і уявлень про навколишній світ. Обґрунтовано висновки дослідників-дефектологів щодо означеної проблеми, які свідчать, що формування мотиваційної готовності до школи залежить від сформованості низки психічних функцій, зокрема: довільної уваги, пам'яті, мислення, розвитку мовлення тощо. Проаналізовані дані дають підстави стверджувати, що відсутність у дітей із ЗПР внутрішньої мотиваційної готовності до пізнання нового, орієнтація вимог на ігрову діяльність, недостатньо розвинений інтерес до здобуття нової інформації призводить до негативних наслідків під час оволодіння навчальним матеріалом у школі.