ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В СПЕЦІАЛЬНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ ТА ПОЛЬЩІ (ПОРІВНЯЛЬНИЙ АСПЕКТ)
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i13.110Ключові слова:
децентралізація, реформування спеціальної освіти, інклюзивна освіта, автономія управління, польський досвідАнотація
У статті в порівняльному аспекті розглянуто децентралізаційні процеси в спеціальній освіті України та Польщі. Проаналізовано зміни в освітній політиці Польщі на початку 90-х років XX ст. та в період вступу до Євросоюзу на основі європейського виміру освіти. Розглянуто головні тенденції змін в управлінні системою освіти. Охарактеризовано процес становлення автономії школи як стратегію децентралізації середньої освіти з огляду на досвід європейських країн.
Автором встановлено, що на сьогодні інклюзивна освіта є визначальним чинником людського розвитку у сучасному глобалізованому світі для людей з обмеженими фізичними можливостями. Тому сьогодні є актуальним значення інституалізації двох взаємозалежних систем: місцевого самоврядування та інклюзії. Сукупність цих систем дозволяє в повній мірі розкрити процес становлення та внутрішнього розвитку територіального утворення, що поєднує у собі національні, культурні, економічні та політичні явища, за допомогою котрих місцеве самоврядування, загалом, вирішує проблеми місцевого значення.