ТЕОРЕТИЧНА МОДЕЛЬ ПРОФЕСІЙНОЇ ДОПОМОГИ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ БАТЬКАМ ДІТЕЙ З РОЗЛАДОМ АУТИЧНОГО СПЕКТРА
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i19.193Ключові слова:
інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ), професійна допомога, психолого-педагогічний супровід, діти з розладом аутичного спектра (РАС), виховання дітей з особливими освітніми потребами, навчання дітей з особливими освітніми потребами, інклюзивний освітній простірАнотація
У статті аналізуються теоретичні аспекти професійної допомоги батькам дітей з розладом аутичного спектра, що надається професіоналами в межах діяльності інклюзивно-ресурсних центрів. Автори роблять акцент на необхідності створення та запровадження моделі надання професійної допомоги в інклюзивно-ресурсних центрах. Розглядають особливості надання допомоги дітям з розладом аутичного спектру та їх батькам. У статті описано розроблену теоретичну модель надання професійної допомоги батькам дітей з розладом аутичного спектру. Висвітлюються основні етапи та можливі результати впровадження розробленої моделі у діяльність інклюзивно-ресурсних центрів. Визначається важливість дослідження та систематизації процесу надання професійної допомоги батькам дітей з розладом аутичного спектру.
Зазначено, що впровадження та апробація моделі системи надання професійної допомоги батькам дітей з розладом аутичного спектру дасть змогу виокремити психолого-педагогічні умови надання професійної допомоги батькам, а також розробити експериментальні методики щодо діагностики існуючих механізмів надання професійної допомоги в інклюзивно-ресурсному центрі, що можуть бути використані практичними працівниками інклюзивно-ресурсного центру.
З‘ясовано, що не менш важливим для дітей з розладом аутичного спектру є розвиток так званого соціального інтелекту, здатності розуміти людей і орієнтуватися в соціальних ситуаціях, що обумовлює успішність соціальної взаємодії. Активне залучення до цього процесу батьків, які користуються довірою з боку дитини значно підвищують його ефективність. Без підвищення рівня обізнаності та володіння інформацією щодо супроводу та корекційного розвитку своїх дітей з урахування наявних особливостей це є неможливим.
Можливими результатами впровадження розробленої моделі є розширення знань батьків про психофізичні особливості дитини, підвищення їх педагогічної компетентності, зростання виховного потенціалу сім’ї, опанування батьками практичних навичок, що дозволяють методично правильно спілкуватися з дитиною і надавати їй допомогу за відсутності відповідних спеціалістів поряд.
Завантаження
