ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ З ВИКОРИСТАННЯМ ІГОР-ФАНТАЗУВАНЬ (НА ПРИКЛАДІ ДІТЕЙ З ДИЗАРТРІЄЮ)
DOI:
https://doi.org/10.33189/epsn.v1i18.177Ключові слова:
діти з дизартрією, інклюзивне навчання, використання ігор-фантазування.Анотація
У статті проаналізовано особливості використання ігор-фантазувань у роботі з дітьми з дизартрією. Розглянуто види таких ігор, їх призначення, особливості проведення в умовах інклюзивного навчання. Використано такі методи, як теоретичний аналіз наукових літературних джерел, метод систематизації, метод узагальнення.
Інклюзивна освіта дітей молодшого шкільного віку з дизартрією – це особлива співпраця всіх учасників навчальної діяльності, що сприятиме реалізацію дитиною її потенційних творчих можливостей, розвитку пізнавальних та комунікативних навичок, стимулюватиме оволодіння новими видами діяльності за допомогою розвивального середовища.
У статті зазначено, що розвиток їх мовленнєвих творчих здібностей дітей з дизартрією потребує чітко спланованої корекційної та педагогічної роботи. Задля досягнення цієї мети здійснюється включення дитини у різні форми спілкування та пізнавальної діяльності. що потребує використання різних видів дидактичних вправ, завдань, ситуацій успіху, а також гри.
Гра-фантазування – це вид творчих ігор, що за своїм спрямуванням на меті мають стимуляцію творчої та пізнавальної активності, розвиток мовленнєвих здібностей, дослідницьких навичок, самостійності, навички складання граматично правильного висловлювання, збагачення активного та пасивного словника, утворення нових уявлень та образів на вербальному рівні.
Фантазія молодших школярів визначається науковцями як пізнавальний і творчий процес, у ході якого відбувається створення або творча переробка суб’єктом навчальної діяльності певного образу, що має ознаку новизни відносно відчуття, сприймання та пам’яті й втілюється у нових продуктах творчої діяльності.
Зроблено висновки, що задля здійснення ефективної роботи з розвитку мовленнєвих творчих вмінь дітей молодшого шкільного віку з дизартрією необхідна специфічна підготовка вчителів, спеціалістів та їх асистентів до проведення творчої діяльності учнів. Важливою умовою ефективної роботи з розвитку мовленнєвих творчих вмінь дітей молодшого шкільного віку з дизартрією є психологічна готовність та наукова обізнаність педагогів щодо використання ігрових технологій навчання, а також навички керування творчою діяльністю.
Завантаження
